home / blog / case study: 41 sesja UNESCO

case study: 41 sesja UNESCO

Michał Borkowski    |    6 min czytania

w tym artykule przeczytasz:


1. Czego wymaga obsługa uczestników wydarzenia na dużą skalę?


2. Dlaczego doświadczenie i przygotowanie koordynatora są tak ważne?


3. Z jakimi wyzwaniami mierzysz się przy obsłudze 3000 uczestników?

recepcja na evencie i skala wydarzenia

41. sesja UNESCO była największym międzynarodowym przedsięwzięciem w Polsce w 2017 roku. Przygotowania do szczytu trwały miesiącami, a ekipa Cardilla przeprowadziła się do Krakowa na ponad 3 tygodnie. Sam montaż wydarzenia zajął łącznie 7 dni, aby zapewnić najbardziej profesjonalną obsługę uczestników, jak to tylko możliwe. Przy realizacji tego ogromnego eventu pracowało ponad 600 osób! Tak ogromna liczba pracowników i podwykonawców było niezbędna do obsługi prawie 4000 uczestników.
Około 2000 uczestników wydarzenia przechodziło przez namiot bezpieczeństwa – codziennie, przez 11 dni z rzędu. Nasz zespół obsługi recepcji składał się z 16 osób, które przez 11 dni pracowały od wczesnego ranka do późnego wieczora. Pracowaliśmy w oparciu o skonstruowany na potrzeby wydarzenia grafik, a nasz wewnętrzny podział ról pozwalał na zapewnienie szerokiego wachlarza wsparcia uczestników – poczynając od udzielania informacji w kilku językach, przez asystowanie przy otwieraniu bramek, po uzupełnianie materiałów identyfikacyjnych. Przy kontakcie z uczestnikami ze wszystkich stron świata, poza językiem polskim, angielskim i francuskim, posiłkowaliśmy się również znajomością języka rosyjskiego i hiszpańskiego.
W trakcie 11 dni kongresu rozdystrybuowano ponad 20 tysięcy publikacji oraz 40 tysięcy wyprodukowanych materiałów promocyjnych. Pomagaliśmy uczestnikom dostać się nie tylko na główne eventy, ale także organizowane przez agencję BERM aż 53 wydarzenia pomocnicze. Kluczem do sukcesu były trzy składowe: komunikacja, organizacja pracy i wcześniejsze przygotowanie.

wyzwanie logistyczne dużego eventu

Duży event to duże wyzwanie logistyczne. Wcześniejsze przygotowanie było kluczem: synchronizacja działań, rozbudowany harmonogram, zaplecze logistyczne, wsparcie IT. Bezwzględnie na końcowego efektu i sukces recepcji eventu złożyła się także ścisła i bardzo płynnie przebiegająca współpraca z organizatorem i agencją. Nawet przy pojawiających się, niespodziewanych misjach specjalnych – jak przyjmowanie delegacji i personalizowane welcome pack, profesjonalny zespół recepcji poradził sobie bez problemu.
Skala eventu, w którym obsługuje się nie 40, 400 a 4000 osób, wymaga zadaniowego myślenia i bycia gotowym na kilka scenariuszy. Pozornie łatwe magazynowanie oraz konfekcjonowanie materiałów i ich transport w praktyce (przy tej skali) wymaga osoby na stałe obsługującej logistykę. Płynna obsługa uczestników eventu na recepcji jest przecież kluczowa dla osiągnięcia dobrego, pierwszego wrażenia. Byliśmy przygotowani: zapasowy sprzęt do szybkiej podmiany w razie awarii, wsparcie techniczne IT na miejscu, kontakt z innymi działami za pomocą krótkofalówek oraz przetestowane, oraz przygotowane plany działania sprawdziły się.

najwyższy poziom bezpieczeństwa

Podczas przygotowań i w trakcie eventu pracowaliśmy na szeroką skalę z profesjonalną firmą ochroniarską, policją oraz ABW. W związku z rangą wydarzenia, oraz ilością zagranicznych delegacji, obecnością polityków i prasy zagranicznej szczyt UNESCO znajdował się pod ścisłą kontrolą służb. Cała strefa Centrum Kongresowego ICE w Krakowie została ograniczona i zamknięta dla ruchu. Wjazd dla dostawców odbywał się przez mobilny policyjny skaner, natomiast wejście dla pieszych tylko poprzez specjalny namiot bezpieczeństwa. Namiot, w którym znajdowała się nasza recepcja. Zanim jednak uczestnicy dotarli do recepcji, musieli przejść rygorystyczną kontrolę bezpieczeństwa z wykrywaczami metalu oraz skanerami bagażu.
Po przejściu kontroli uczestnik trafiał do naszej recepcji, gdzie rejestrowaliśmy gości, robiliśmy zdjęcia, kontrolowaliśmy dokumenty i zgodę organizatora na udział, a na końcu procedury wydawaliśmy w pełni spersonalizowane identyfikatory. Kod kreskowy na identyfikatorze otwierał bramki, przez które uczestnik mógł wejść na teren wydarzenia. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe było również odebranie dostępu osobie, której już został wydany identyfikator (np. wycofana zgoda na udział). Nasza załoga recepcji przeszła specjalne szkolenie na wypadek sytuacji kryzysowych, w tym pożaru i innych zagrożeń.

rozwiązania, które zadziałały

Rejestracja tak ogromnej ilości uczestników ze wszystkich stron świata zakończona sukcesem, zadowolenie naszych partnerów biznesowych oraz brak awarii, problemów czy nietrafionych rozwiązań to czynniki, które powodują, że jesteśmy dumni z tej trudnej realizacji i widzimy, że zbierane przez nas doświadczenia procentują. Niewątpliwą podstawą powodzenia było odpowiednie przygotowanie – słowa uznania należą się przede wszystkim agencji BERM, która zapewniła doskonałą komunikację oraz support dla działań naszej recepcji. Na szkolenie obsługi przewidzieliśmy dużą część dnia poprzedzającego, przygotowaliśmy odpowiednie procedury, zatrudniliśmy zaufanych, sprawdzonych ludzi. Hostessy mówiące płynnie w wielu językach profesjonalnie komunikowały się z gośćmi.
Stworzyliśmy dodatkowe procedury, np. Lost and found corner, do którego trafiały nie tylko zguby z okolic recepcji, ale w kolejnych dniach również przedmioty z całego centrum kongresowego. Zaopatrzenie w apteczkę i niezbędne akcesoria gospodarczo-techniczne również sprawdziły się, kiedy pojawiła się taka potrzeba.

przepis

na event
na dużą skalę

przygotowanie i profesjonalizm obsługi

Nie licz na profesjonalną obsługę bez profesjonalnego przygotowania. Przed realizacją konieczne jest przygotowanie scenariuszy, dokładne szkolenie i ćwiczenia nie mogą odbyć się w ostatniej chwili, na kilka minut przed startem rejestracji.

automatyzacja i integracja

Na eventowej recepcji nie ma czasu na wyszukiwanie identyfikatorów, niedziałający system czy ręczne zabiegi. Pamiętać bezwzględnie należy o automatyzacji procesów, bo to dzięki nim przy obsłudze setek czy tysięcy uczestników proces będzie szybki i niezawodny.

doświadczenie w koordynacji

Doświadczony koordynator przewidzi możliwe problemy i zapobiegnie im. Kluczowe są decyzje o ilości stanowisk, scenariuszu obsługi uczestników czy dodatkowych integracjach, które mogą mieć wpływ na recepcję.

sprawdź inne
artykuły

dla organizatorów wydarzeń
i event managerów

jak zorganizować event w zgodzie z RODO?

Na czym polegają główne obowiązki organizatora eventu w zakresie ochrony danych oraz jakie są najczęstsze błędy, których należy unikać?


czytaj więcej

case study: it's time CBRE dla RIVAL

Jak wdrażane eko rozwiązania wpływają na postrzeganie eventu przez uczestników?


czytaj więcej

jak wykorzystać sms w komunikacji eventowej?

Dlaczego warto użyć SMS w komunikacji z uczestnikami oraz z jakich pomysłów, tricków i technologii możesz skorzystać?


czytaj więcej

Cardilla
news

zapisz się do newslettera

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: polityka prywatności.