home / blog / 6 błędów na stronie wydarzenia, których musisz unikać

6 błędów na stronie wydarzenia, których musisz unikać

Michał Borkowski    |    5 min czytania

w tym artykule przeczytasz:


1. Popularnych błędach przy tworzeniu stron eventów.


2. Dobrych praktykach optymalizacji stron, SEO i UX.


3. Budowaniu strony eventu, która jest częścią większego systemu.

gdzie się podziały informacje?

To nie żart – przesadnie rozbudowane eventowelandingpage, z masą efektów i multimediów, ale bez... daty wydarzenia lub jasnej informacji na temat lokalizacji. Bezwzględnie największym błędem podczas projektowania strony wydarzenia jest zakładanie, że użytkownikowi nie trzeba wytłumaczyć podstawowych informacji. Wręcz przeciwnie – nasz przyszły uczestnik powinien dostać pigułkę informacji w pierwszych sekundach przebywania na stronie.
W przypadku każdego eventu strona powinna odpowiadać na trzy podstawowe pytania: Kiedy odbywa się wydarzenie? Gdzie odbywa się event? Dlaczego warto w nim uczestniczyć? Kolejność nie jest przypadkowa, ale ostatniego pytania nie warto bagatelizować. Termin można dopasować, w każde miejsce można dojechać, ale to uczestnik musi widzieć wartość z udziału w wydarzeniu. Pamiętaj, aby „mówić” do swoich potencjalnych uczestników językiem korzyści i budować wiarygodność wydarzenia. Dobrą i popularną praktyką jest prezentowanie relacji z poprzednich edycji, a także opinii, rekomendacji i statystyk.
rozwiązanie:
Przygotuj listę najważniejszych pytań, które może zadać potencjalny gość Twojego eventu. Listę posegreguj pod względem ważności i upewnij się, że strona wydarzenia odpowiada na te pytania.

skomplikowany proces rejestracji

Drugim dużym problemem na stronach wydarzeń jest skomplikowany formularz rejestracyjny. Obecnie każdy ceni swój czas, a także chroni swoje dane personalne. Formularz powinien być wdrożony w sposób, który zapewni organizatorowi maksimum niezbędnych funkcji przy minimalnym zaangażowaniu uczestnika. Najskuteczniejszym rozwiązaniem jest oczywiście zintegrowanie formularza z całym systemem rejestracji, co pozwala na prowadzenie uczestnika krok po kroku – od pierwszego spotkania ze stroną www, po uśmiechniętych hostów i hostessy na wydarzeniu. Koniecznie pamiętaj o odpowiednio czytelnym zastosowaniu tzw. Call-to-action czyli widoczności formularza rejestracji na każdym etapie odwiedzin strony.
rozwiązanie:
Formularz rejestracji osadź w większej strategii komunikacji z uczestnikiem. Przygotuj scenariusz i ścieżkę, a w formularzu pytaj tylko o niezbędne informacje.

co z tym UX?

Budowanie strony wydarzenia na podstawie dobrych praktyk UX, dzięki którym powstaje przemyślany, przejrzysty i dopracowany layout oraz design strony, to często pomijany temat w przypadku eventów. Landingpage z przemyślanym userexperiencebędą zdecydowanie lepiej konwertować, sprzedawać i prezentować markę Twojego wydarzenia. Dobra strona ani nie musi być skomplikowana, ani specjalnie rozbudowana – ważne, żeby przedstawiała niezbędne informacje i zmieniała użytkowników strony w uczestników wydarzenia.
rozwiązanie:
Jeśli stronę przygotowuje dla Ciebie zewnętrzna firma, dopytaj, czy mają w swoim zespole eksperta od UX/UI.

ta strona nie działa...

Mogłoby się wydawać to nie do pomyślenia, ale nadal dużo stron nie jest zoptymalizowanych pod urządzenia mobilne lub nie otwiera się w niektórych przeglądarkach internetowych. Jak każda strona www, strona wydarzenia powinna odpowiednio skalować się pod smartfony, być szybka i zbudowana poprawnie technicznie (www to przecież wiele więcej niż tylko warstwa wizualna – musisz pamiętać o certyfikatach SSL, CMS-ie czy utrzymaniu i poprawnych ustawieniach serwera).

Nie ma absolutnie nic złego w korzystaniu z gotowych szablonów. Warto jednak wybrać takie, które dedykowane są eventom lub dostarczane przez specjalistów od wydarzeń.
rozwiązanie:
Przed wdrożeniem, sprawdź, czy strona dobrze skaluje się na różnych urządzeniach i czy wszystkie formalności są dopięte. Jeśli nie masz na to czasu, skorzystaj z pomocy doświadczonych podwykonawców.

o SEO zapomniano…

Nie każda strona wydarzenia musi być zoptymalizowana pod względem SEO. Zamknięte wydarzenie organizowane dla małej grupy klientów nie musi, a może nawet nie powinno, pojawiać się wysoko w wyszukiwarkach. Ale jeśli organizujesz cykliczne lub promowane przez dłuższy czas wydarzenie – koniecznie zadbaj o to, żeby strona była SEO-friendly.

Ten punkt mocno wiąże się z dwoma poprzednimi. Specjaliści od SEO wiedzą, jak przygotować www wydarzenia od strony technicznej. Na pozycję ma wpływ, chociażby szybkość ładowania multimediów (dlatego zdjęcia zmniejsza się i formatuje). Drugą sprawą jest content, który także powinien być przygotowany z myślą o wyszukiwaniu organicznym. A wszystko to… bez szkody na rzecz pozytywnych doświadczeń użytkowników.
rozwiązanie:
Jeśli Twoje wydarzenie jest cykliczne lub promowane przez dłuższy okres i wymaga sprzedaży dużej liczby biletów (lub biletów w specjalistycznej branży), to koniecznie zapytaj swojego wykonawcę www, czy strona jest zoptymalizowana pod względem SEO.

tylko jedna wersja językowa

Ostatni z grzechów stron wydarzeń, czyli brak kilku wersji językowych lub inne wersje językowe zrobione w sposób pobieżny i niedokładny. Nawet eventy o zasięgu lokalnym powinny mieć anglojęzyczną wersję strony. Ułatwia to rejestrację osobom niemówiącym po polsku, ale też buduje profesjonalny wizerunek. W przypadku większych eventów dodatkowe wersje językowe to po prostumust-have.
rozwiązanie:
Zadbaj o CMS, który pozwala szybko i sprawnie przetłumaczyć strony na inne języki. Do tłumaczeń wybierz native speakera lub bardzo doświadczonego w danym języku copywritera.

przepis na

skuteczną stronę eventu

przede wszystkim informacje

Zadbaj o to, żeby strona eventu przekazywała wszystkie niezbędne informacje. Nie ukrywaj ich na podstronach, niech będą dostępne od pierwszych sekund interakcji. Data, lokalizacja oraz zasady uczestnictwa powinny być podane w sposób jasny i bezdyskusyjny.

optymalizacja, SEO i UX

Przygotuj jakościowe grafiki i zoptymalizowane zdjęcia. Jeśli korzystasz z gotowego szablonu, wybierz taki, który szybko się ładuje i nie obciąża serwera. Strona koniecznie musi działać na urządzeniach mobilnych z różnymi rozmiarami ekranów. Inwestycja w SEO sprawdzi się przy cyklicznych eventach.

pamiętaj o integracji

Masz już uczestników? Świetnie! Jeszcze lepiej byłoby, gdyby strona wydarzenia była zintegrowana z systemem rejestracji, dostępnym przez panel administracyjny dla Ciebie, dzięki któremu możliwe będzie łatwe zarządzanie uczestnikami, np. ich akceptowanie, grupowanie czy komunikacja.

sprawdź inne
artykuły

dla organizatorów wydarzeń
i event managerów

jak zorganizować event w zgodzie z RODO?

Na czym polegają główne obowiązki organizatora eventu w zakresie ochrony danych oraz jakie są najczęstsze błędy, których należy unikać?


czytaj więcej

case study: it's time CBRE dla RIVAL

Jak wdrażane eko rozwiązania wpływają na postrzeganie eventu przez uczestników?


czytaj więcej

case study: 41 sesja UNESCO dla Agencji BERM

Czego wymaga obsługa wydarzenia na dużą skalę i dlaczego tak ważne jest doświadczenie i przygotowanie?


czytaj więcej

Cardilla
news

zapisz się do newslettera

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: polityka prywatności.